7/18/2011

No One Belongs Here More Than You

"Baš ti, baš tu"
Autor: Miranda Džulaj
Edicija: Zapadno od sunca 007
Prevod: Ljiljana Ilić i Gordana Ilić Nikolić

Izdavač: BOOKA, Beograd, 2011.
154 str.
ISBN 978-86-88335-06-5








I didn't have no idea how incredible and talented Miranda July is until I've read hers collection of stories
"No One Belongs Here More Than You".

Miranda July je vrlo neobična, jedinstvena pojava u raznim medijima kojima izražava svoje talente i baš sada je drago iznenađenje, u prevodu koji je pripremila Booka.

"Baš ti, baš tu" je zbirka kratkih priča od kojih su prvih nekoliko neverovatno stilski znalačko postavljene, urnebesno duhovite, uz još nekoliko čudnih, po senzibilitetu jako neobičnih, po intenzitetu intimnosti čak i uznemirujućih, a po značaju emocija koje projektuju i vrsti koje se smenjuju, očaravajućih... Na koricama bi trebalo da stoji jedna od onih oznaka oprez radioaktivna - intima, ali nema veze, i samo žuta u ovoj količini je dovoljna, tek da naznači sadržaj.


= moj izbor highlights momenata =

Zajednički trem

Ljudi imaju tendenciju da se drže grupe ljudi svoje visine, jer tako ne moraju da naprežu vrat. Ukoliko, naravno, nisu u ljubavnoj vezi, pa je razlika u visini seksi. Što ima značenje: spreman sam sve da prevaziđem zbog tebe.

Ukoliko si tužan, zapitaj se: zašto si tužan? Onda uzmi slušalicu i pozovi nekog i reci njoj ili njemu odgovor na to pitanje. Ukoliko nikog ne poznaješ, pozovi operatera i reci njemu/njoj. Mnogi ljudi ne znaju da operateri moraju da slušaju, to je njihova zakonska obaveza.

Zdrav razum i istina treba da zvuče kao da nemaju autora, kao da ih je ispisalo vreme samo. Zapravo je vrlo teško napisati nešto od čega će se smrtno bolesna osoba osećati bolje.

Imaš li sumnje vezane za život? Nisi siguran da je vredan sve te muke? Pogledaj u nebo: ono je tu za tebe. Pogledaj u svako lice prolaznika na ulici: ta lica su tu za tebe. I ta ulica, i zemlja ispod ulice, i vatrena lopta ispod zemlje: sve su te stvari tu za tebe. Za tebe su isto koliko i za sve druge. Seti se ovoga kad se ujutru budiš i misliš kako nemaš ništa.

Čovek na stepeništu

Uvek ti se čini da si jedini na svetu, kao da su svi drugi ludi jedni za drugima, ali to nije tačno. Uopšteno, ljudi se ne dopadaju baš mnogo jedni drugima. A to važi i za prijatelje. Ponekad ležim u krevetu i pokušavam da shvatim do koga mi je istinski stalo od mojih prijatelja, i uvek dođem do istog zaključka: ni do koga. Uvek sam mislila da su to samo moji probni prijatelji, a da će se pravi pojaviti kasnije. Ali ne. To su moji stvarni prijatelji.

Vodili smo ljubav 2003.

Strašna je greška kada napustiš nešto prekrasno zbog nečeg stvarnog.

Vozila sam lagano da svako može da vidi da kola razmišljaju.

”Logan” ima neverovatnu opremu za igru za učenike u kolicima, i ”mekane sobe”, u kojima se ti isti učenici podižu iz kolica i ohrabruju da prave slobodne pokrete tela. Podsećaju ih da je pokret više od stizanja od tačke A do tačke B. On je i nijansa i emocija, a oni su izumitelji novih gestova. Jednom mesečno posećuju ih grupe istraživača iz Majkrosofta. Istraživači izuju obuću i legnu na pod, pa posmatraju šta se oko njih događa. Izgleda da je tako nastao i touch-pad na kompjuteru.

Deset istina

Ispred nekih ljudi treba prostirati crveni tepih da bi zakoračili u prijateljstvo. Ne uspevaju da vide sićušne ispružene ruke svuda oko sebe, svuda, kao lišće na drveću.

Kako deci pričati priče

Ed je pitao ima li moju dozvolu da plače, a ja sam rekla: Odobreno, i on je stavio svoje lice na moje grudi i jecao. Kada je završio, primetila sam da mu lice nije bilo vlažno.

To je zato što plačem suve suze.

Oh. To stvarno postoji? Suve suze?

Pa, imam teoriju da muškarci zapravo ne plaču manje od žena, ali to rade drugačije. Pošto nikada nismo viđali svoje očeve kako plaču, morali smo da izmislimo sopstveni jedinstveni metod.

for more in english - books.google & guardian's review

Нема коментара:

Постави коментар

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails